Mizeria w całkiem zdrowej wersji

Wiele osób żyje w błędnym przekonaniu, że jeśli chcą zmienić jadłospis na zdrowszy, powinny każdego dnia sięgać wyłącznie po posiłki ściśle określone przez specjalistę. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz zrobić coś dla siebie, ale preferujesz metodę małych kroczków, wiedz, że czasami wystarczy w przemyślany sposób zamienić odpowiedni składnik na inny. Jedną z dość tradycyjnych, często pojawiających się na naszych stołach potraw jest mizeria. Ten popularny dodatek do obiadu wielu z nas podświadomie uznaje za zdrowy – w końcu przynajmniej połowa składników, jakie w nim znajdziemy, to warzywa. Niestety, ogórki nieco tracą na znaczeniu, gdy połączysz je ze śmietaną o wysokiej zawartości tłuszczu.

Tymczasem właśnie tego typu śmietanę najczęściej dodajemy do mizerii – zwykle posiada 12 lub 18% tłuszczu. Nie oznacza to jednak, że dla własnego zdrowia należy całkowicie zrezygnować z mizerii. Wystarczy, że zamiast śmietany dodasz do ogórków jogurt naturalny. W ten sposób twój warzywny dodatek do obiadu znacznie straci na kaloryczności. Miłośnicy mizerii „na słodko” powinni także ograniczyć dodatek wykorzystywanego w potrawie cukru. Sól, uznawana za niezbędny dodatek do tej potrawy, również powinna być stosowana w umiarze.

Ciech sól